tiistai 3. toukokuuta 2011

Mistä minä haaveilen

Sisustus ja Sepustus -blogissa oli tälläinen haaveilu-haaste, jonka blogin kirjoittaja Soile oli tehnyt. Tää oli jotenki tosi kiva aihe, varsinkin kun en jaksa useesti tällaisia haasteita vääntää. Homman nimi on kirjoittaa ylös viisi omaa haavettaan ja sitten oman mielen mukaan kertoa asiasta lisää. Aion olla tylsä ja etsiä kuvia netistä.

1. Työskentely unelma-ammatissani

Kuva täältä.

Suurin unelmani olis opiskella kirjoittamista ja varsinkin journalismia. Lehtihommista on jo jonkin verran työkokemustakin, ja kovasti silloin kehuja sain. Hain viime syksynä Helsinkiin Haaga Heliaan Journalistiikan ko:hin, mutta lukion papereilla en päässyt edes pääsykokeisiin. Oon kuitenki sitä mieltä, et oon vielä niin nuori, että voin ihan hyvin hakea vielä ensi syksynäkin, varsinkin kun voin hakea mun huipuilla tradenomi-papereilla. Jos joskus pääsisin kirjoittamaan työkseni, olisin aiva yyyyyyli onnellinen!

2. Lisää rahaa

Kuva täältä.

Typerä haave, mutta näin se on. En oo ikinä ollu "rahoissa" ihan oikeasti. Mulla ei oo koskaan ollut esim. käyttörahaa tilillä yli tuhattakaan euroa. Olis ihan outoa jos olis! Jotenki mulla on vaan niin paska säkä, et valmistumisenkin jälkeen elän tietyn tyylistä opiskelijaelämää, pienin tuloin ja aina jotenkuten kitkutellen. Raha on yks mun haaveista myös siks, että sillä voisin toteuttaa näitä pieniä unelmia, joita on esimerkiksi uusi nojatuoli tuohon nurkkaan ja taulu tv. Lisäksi toinen fakta: en oo koskaan saanu säästettyä viittäsataa euroa enempää niin, että ne olis säästössä "pahan päivän varalle". Käytännössä elän kädestä suuhun jatkuvasti. Viimeksikin kun sain rahaa säästöön, ostin jotain tarpeellista: polkumeisselin! Tästä tuli muuten mieleen: jännä juttu, mä en haaveile ollenkaan autosta! Polkupyörällä pärjää niin hyvin :)

3. Onnellinen parisuhde

Kuva täältä.
Tääkin on varmaan monen mielestä tosi typerä haave, mut aiva sama. Mut siis joo, haluaisin "isona" oikeasti onnellisen parisuhteen ja muutenkin löytää sellaisen huippu tyypin, jonka kanssa olis sitten koko loppuelämänsä. Onhan tässä ollut jos jonkin näköistä säätöä jos jonkin moisen hippiäisen kanssa, mutta ei kun ei. Jos jotain oon ystäviltä oppinut, niin parisuhteessa ei olla vain parisuhteen takia. Siinä ollaan täysillä mukana, eikä oteta ensimmäistä ehdokasta, joka eteen pomppii. Mulla on myös sellanen perstuntuma, et jos joskus löydän jonkun, jonka kanssa haluan lapsia, ni toiseen en enää vaihda. Jotenki kaikki nää menneet säädöt on ollu sillä periaatteella, et perseessä on ollu sellaset fiilikset, et "ei tää kauaa kestä" syystä tai toisesta. Nojoo, mut se siitä, siirrytään seuraavaan.

4. Hyvä elintaso

Mä en nyt löytänyt tähän mitään tarpeeksi kuvaavaa kuvaa, mutta selitämpäs tän paremmin, vaikka tätä on myös tosi hankala selittää. Mun hyvä elintaso merkkaa sitä, et suhteet läheisiin ihmisiin pysyis aktiivisina ja hyvinä, asuisin hienossa talossa, mulla olis käyttörahaa kivasti ja ns. kaikki materiaalinen olis kunnossa. En osaa selittää! Ehkä on parempi selittää kuinka en haluais elää..Ehkä tää vähän selittää tätä; eli saavutan haluamani hyvän elintason kun:
- ..en asu vuokralla, vaan omassa talossa
- ..taloni on oma maksama
- ..taloni on sisustettu aiva yyyyylitte hienoksi
- ..talo on uusi ja moderni ja kaikkee! :D
- ..kun maksan kaikki ihan itse
- ..kun olen hommannut kaikki ihan itse
- ..kun olen riippumaton muista ihmisistä, lähinnä taloudellisesti
-..kun asun siinä yyli hienos ja modernis talos ja teen kaikkee yli erikoosta ruokaa miehelle joka päivä! :D

Siis en mä osaa selittää! Ottakaa nyt tuostakin selvää.. mut siis mikään pennitön juoppo en haluais koskaan olla.

5. Maalaaminen / Valokuvaaminen


Kuva täältä.

Siis tääkin on oikeesti tosi typerä, koska voisin toteuttaa tänki haaveen koska vaan, jos ihan oikeesti ottaisin niskasta itteeni kiinni. Mä oon nitmittäin teininä, joskus 12-14 kesäisenä maalannu ihan hirveesti! Joko kotona itsekseni tai sitten jossain harrastepiirissä, ainakin kerran viikossa. Silloin mulla ei vielä ollut sellaista "silmää", jota  varmasti löytyis tällä hetkellä. 

Kuva täältä.

Sama juttu tuon valokuvaamisen kanssa.. Pelit ja vehkeet löytyy, mut tyydyn lähinnä kuvailemaan aina tosi pliisusti, enkä jaksa opetella oikeasti käyttämään tuota kameraa. Pitäis mennä jollekkin kurssille..mut mä tiän et siitäkään ei tulis mitään, koska työajat on niin epäsäännölliset. Olis aivan mieletön tunne ottaa esimerkiksi kuva mun papasta, jota rakastan yli kaiken, ja kehystää se, ja olla oikeasti tyytyväinen omaan kuvaustaitoon! ÄÄH !

Mä en ny jaksa haastaa tähän ketään! Kaikki, jotka tämän haluavat tehdä, niin tehköön :)

3 kommenttia:

  1. Mulla on kans ollu sama harrastus teininä.
    Kävin kansalaisopiston öljyvärimaalauskurssilla.
    :D
    Olis kiva kans maalata, inspistä odotelles.
    Viimeks oon maalannu joskus pari vuotta sitte... :/

    VastaaPoista
  2. no sama, joskus kersana ollu kans kansalaisopistos ja se opettaja on tullu monta kertaa juttelemaanki sen jälkeen. Se joka asui tölön alapuolella siinä TK:n vieressä. Pitääs vain oikiasti aloottaa!

    VastaaPoista
  3. Olen homo.

    - Habazi (homo)

    VastaaPoista

Anonyymi kommentoija, ilmoitathan nimimerkkisi!