maanantai 12. maaliskuuta 2012

Mimicing Others





Oon nyt kauhee biatch, mut löysin muutaman blogin, joissa oli tehty "kaikki laukkuni"-niminen postaus ja ajattelin että minä myös! Tosi simppeli ja hauska idea, nyt pitäis vaan keksii miten saan siitä paremman kuin muilla ;) Itsehän en tosiaankaan käytä mitään ihmeen merkkilaukkuja, niinkuin suurinosa tälläisen postauksen tehneistä bloggaajista. Ei, minä laitan rahat mieluummin vaikka ruokaan, kuin ostan monen sadan euron LV tai Guess-laukkuja. Second hand on paljon parempi valinta, ainakin mun ronskiin laukun käyttööni nähden. 

White Trash Disease-blogin Nata kirjoitti omassa laukkupostauksessaan siitä, kuinka naiset on joko kenkä- tai laukkuihmisiä. Oon ihan samaa mieltä! Itse oon paljon enemmän laukkuihminen, kengistä en  niinkään välitä. Jos totta puhutaan, omistan varmaan yhteensä alle 10 paria kenkiä, joista kolme paria on aina käytön jälkeen märkiä, varsinki tällä kelillä.

Seuraavassa kaikki tämänhetkiset laukkuni ja hieman lisäinfoa niistä kuvateksteissä :)


Mun mummolaukkuni! <3 Tää on jo niin ruma, että tää on hieno!
Ostin joskus kirpparilta, maksoin tästä rumiluksesta varmaan jotain 0,50€ :3


Mun horatsulaukkuni! On se niin jäätävä.. ei oo tullu paljoa käytettyä,
kuten kunnostakin näkee. Ostin joskus pari vuotta sitten Seinäjoen Laukkutalosta, olisko ollu 15€?


Keskiseltä ostettu valkoinen niittilaukku, oletettavasti tekonahkaa.
Laitoin tähän ja pariin muuhunkin valkoiseen laukkuun valkoisen kenkäplankin päälle
ja ovat kuin uusia kaikki. Maksoin tästä uutena 15€.

Samainen laukku, mutta taitettuna. Tästä saa helposti nätin pikkulaukun vaikka
baariin. Tosin en oo ku kerran pitäny tätä näin taitettuna, niin et olisin jonnekkin
lähtenyt. Jostain syystä tän tyyliset jutut
(kuten toi horatsulaukkukaan) ei vaan oo mun juttu ;)


Anteeksi huono kuvan laatu, mutta en jaksa näpsiä uutta.
Tässä tällä hetkellä käytössä oleva "laukkuni".
Löysin tämän kirpparilta 2€ hintaan, kunto erinomainen.
 
Tää on mun ihka eka laukku ikinä!
Ostin tämän Vaasan laukkutalosta joskus 13-vuotiaana (?!) eli vuonna 2001???!
Hintaa en osaa sanoa, koska markan vaihtuminen euroikse sekaa.
Ei vittu, MARKKA-AIKANA???? :D


Tämä laukku on nähnyt KAIKEN. "Kaikella" todellakin tarkoitan ihan kaikkea.
Käytin tätä laukkua jossain vaiheessa oikeastaan koko ajan ja missä tahansa.
Kerran itseasiassa oksensin sen sisälle....mutta ei siitä sen enempää..... :D
Hinnasta ja ostopaikasta ei ole mitään tietoa.

Mummolaukku nro 2! Hinta oli suolaiset 8€ Kirpputori Ullakolta, Seinäjoelta.
Toisaalta: Laukku on Suomalaista aitoa nahkaa ja kunnoltaan mun mielestä täysin uusi.
Tykkään tosta lukkomekanismista ja laukun sisäosasta, jossa on tilanjakaja.

Tämä "Etsin kunnes löydän"-laukku on ostettu myöskin kirpparilta
(Lakeuden Shoppis, Seinäjoki) hintaan 2€ tai vähemmän? Tuo olkahihna on kyllä ihan
saatanan ruma, enkä oikeastaan edes pidä tuosta materiaalista, mistä se on tehty.
Onkohan se jotain ihmeen tekokiiltonahkajäljitelmää?
Tästä laukusta ei ikinä löydä mitään, mutta sinne mahtuu koko maailma.

Mun Mikki Hiiri-laukku on ihan aito Disney-tuote suoraan Pariisin Disney Landistä.
Sain tän mun tädiltä, joka reissaa paljon. Olin varmaan 12-13 vee kun sain tän,
mutta laukku on silti täysin moitteettomassa kunnossa :)

Laukun molemmin puolin löytyy erilainen kuva ;)

Tämä taitaa olla uusin tulokas laukkuperheeseeni, myöskin kirpparilöytönä tehty (2€).
Väri on sinänsä täysin sopimaton mulle, mutta laukun malli on jotenkin niin ihana.
Tää laukku on ihan täydellinen kesälaukku, tonne mahtuu kamera ja monen monta
lonkerotölkkiä, röökit, avaimet... kaikki mitä kesäpiknikkiin hyvien kaverien kanssa
tarvitaan ;) Laukun materiaali on jotenki farkkumaista ja ihanan raskasta.




Tää on mun ehdoton kestosuosikki - The Säkki! <3 Ostettu Henkkamaukalta,
oliskohan ollu jopa jotain parikymppiä? Jopa kolmisenkymppiä?
Tääkin laukku on ollut ahkerassa käytössä jo ainakin vuoden,
eikä käytönjälkiä vaan tuu.

Tää on ihan lempparijuttu tuossa mun Säkissä. Tosi pienet (ja ainoat!)
yksityiskohdat sinänsä, mut toi laukku on vaan kokonaisuudessaan niin hieno,
ettei se tarvi mitään muuta. Jos joku näistä laukuista on
mun näkönen, niin se on kyllä tää :)



Tässäpä näitä nyt oli, yhteensä 11 kappaletta. Mikäs oli sun lemppari näistä kaikista?






6 kommenttia:

  1. Toi kahdeksan euron mummmo laukku ja THE säkki :D ihania!

    VastaaPoista
  2. Säkki on kyllä niin mun lemppari <3

    VastaaPoista
  3. Onneksi mä myin suurimman osan mun laukuista ja niitähän oli :) Mäkin voisin tehdä tällaisen joskus mun jäljelle jääneistä laukuista, tosi kiva idea :) tykkäsin eniten siitä beigen värisestä niittilaukusta :)

    VastaaPoista
  4. Tää oli kyllä tosi kiva toteuttaakkin :) Mä itseasias ajattelin sua kun tein tätä, mietin et ei vittu jos kaikki Tiinan laukut kuvais ja laittais blogiin..! Vois henki mennä, niitä on varmaan jotain viitisenkymmentä sulla??

    VastaaPoista
  5. Ei mulla niitä enää oo niin paljoa, jumalan kiitos :D Jos nyt ihan äkkiseltään lasken, niitä on enää 10. Laitoin ne 20 laukkua silloin kirpparille myyntiin, eikä yksikään tullu takaisin ja sitte oon antanu äitille muutaman. Sama juttu kengis. Mulle on kaikki kengätkin isoja, mitä oon käyttäny ennen. Onneksi myin niitä kans tosi paljon pois sielä kirpparilla silloin kesällä. Mulla ei oo kuin 4 käyttökelpoiset kengät, jos ballerinoja ei lasketa. Sitte mulla on ainoastaan 2 farkut joita voin pitää, että tarttis housuja, mutta ei oo järkeä ostaa vielä.

    VastaaPoista
  6. Mikki Hiiri -kassi on mun lemppari ainaki kuvien perusteella :D
    Mä en kyllä tiedä oonko kenkä vai laukku, ei oo ollu kumpiakaan hirveesti varaa ostella (en oo tosin hirveesti täällä kirppareillakaan pyöriny josta varmasti sais halvemmalla). Oon ehkä kenkäihminen, jos laskee sen perusteella kumpia mulla on enemmän. Tuntuu että laukkuja on jotenki vaikeampi ostaa ku kenkiä :D

    VastaaPoista

Anonyymi kommentoija, ilmoitathan nimimerkkisi!