keskiviikko 18. huhtikuuta 2012

Rakkaudesta materiaan



Joo joo, mä tiiän, mun blogi on ihan ihan liian täynnä kaikkee mitä ostan. Oon kuitenkin sen verran materialisti, et pakkohan sitä joistan hyvistä löydöistä on vähän ees hehkuttaa.

Ostamisen lisäksi oon viimeaikoina myös myynyt. Viimeks noin puolisen tuntia sitten joku tuli ja haki multa kaksi kirjaa. Sain siitä hyvästä 20€. Kirpparipöytä siskon kanssa tuotti reilun satasen. Itseasiassa meillä on tälläkin hetkellä yhteinen pöytä, mut eri kirpparilla. Eilen myin puhelimen kuoria, joista sain 25€. Mulla on myös dvd-soitin myynnissä, jonka joku jo lupasi hakea pois.

Mitä isot edellä, sitä pienet perässä


On tähän myymisvimmaan kyllä syynsäkin. Mun pitää ostaa kohta uudet kesäpallot tuohon vitun paskaan ja se taas maksaa lisää. Jos mulla olis sit pian oikea summa kasassa, ei menisi "omasta pussista", tai niin mä ainakin sen näen. Joka tapauksessä myyn tavaroita, joita en itse tarvitse, niin miksipäs ei?

Pitäis vaan jaksaa mennä tuonne varastoon katsomaan, josko sieltä löytyis jotain järkevää kirpparille, taikka johonkin Facen monista kirppareista. Face-kirppareista puheenollen; sisko melkein elää niissä, se selailee niitä ainakin puolisen tuntia päivittäin. Oon ollu siskolla viimeaikoina aika ahkerasti ja aina se huutelee et "Hei tuu kattoon, tää on aika jännä" tai jotain muuta vastaavaa. 

Päätin itsekin sitten kokeilla ja oon aika tyytyväinen löydöksiini.

White Revolver 5€ // Goottikirppis @ Facebook

Pakko mainita, et aika suolainen hinta, mut oli ihan pakko saada tuo. Mulla on niin paljon mustia vaatteita, et valkonen koru (varsinkin pitkä) on ihan huippu yhdistelmä, varsinkin kun ne sitten mätsää mun silmälasien kanssa.  Saadessani tän postin kautta, yllätyin ikihyviksi, tykkään tästä odotettua enemmän :)


Raitapaita // Lakeuden shoppis 2€

Ja kyllä, tulipa sitä tänäänkin käytyä Lauran (mun luotto kirpparikaveri!) kanssa Shoppiksella. Taas löytyi kaikkea ihanaa halvalla :3


Kallotoppi 5€ // Goottikirppis @ Facebook

Harmikseni tää kallotoppi ei ollut mulle sopiva. Materiaalikin oli vähän niin ja näin, mutta nättihän se on. Täytyy melkeinpä myydä eteenpäin, koska mulla ei ole tuolle käyttöä, jos en sitten laihdu taianomaisesti ainakin 5kg naps vaan (forget it!!).

Joku halukas ilmoittautuu uudeksi omistajaksi?


Kirpparointi tuotti myös muutakin tulosta. Täpinöissäni en tajunnut ottaa kuvaa verhosta, jonka löysin. Kyllä verhosta, yhdestä kappaleesta. Hetken tuumailin, mutta verho oli niin söpön pinkki ja kesäinen, että kyllä sen kolmella eurolla osti. Kyseessä oli siis paneeliverho, jonka ajattelin sovittaa myöhemmin keväällä keittiöön. Oon muutenki pitäny useesti vaan yhtä paneeliverhoa ikkunassa, niin miks ei nytkin? Pitäis vaan saada jotain muutakin pinkkiä tuonne keittiöön, mutta sillä ei onneksi ole kiire :)

Verhon lisäksi käteen jäi kahden euron uusromanttisvaikutteinen kyltti, jossa lukee "Princess Sleeps here, do not disturb". Kyseinen kaunokainen vielä hakee paikkaansa täältä kämpiltä.

Rajansa kaikella

Blogeissa useasti keskustellaan siitä, mikä on oma henkilökohtainen "kipukynnys" tai rahallinen määrä, jota ei aio -oli tilanne mikä hyvvänsä- missään nimessä ylittää. Usein ihmisillä on tiettyjen tuotteiden kanssa tietyt rajat. Hyvänä esimerkkinä lastenvaatteet, joista olen useaan otteeseen lukenut "ei yli 6-8€" tai muuta vastaavaa, tietysti riippuen siitä, oliko kyseessä haalari vaiko body.

Mulla ei kuitenkaan oo tuotekohtaista määrää, vaan ihan yleinen raja, tavarasta riippumatta. Aiemmin luulin, että mun raja olis paljon paljon alempi, koska oon kuitenkin tehnyt niin hyviä löytöjä ihan pikkurahalla. Ehkä joku 5€? Tänään kuitenkin mentiin aika lailla rimaa hipoen. Ilmeisesti mulla sitten on joku 10€ rajapyykki, who knows?


Toppi 7€ // Lakeuden shoppis

Tää vaan tuntu niin hyvältä päällä, topin leikkaukset ja kaikki sopi niin hyvin esimerkiksi mun tissien kanssa (joka ihan oikeesti on aika harvinaista). Tää siis istui tosi hyvin, eikä ainakaan mun mielestä näyttänyt sen kummemmin juhlavalta, vaikka juhlatopiksi olikin nimetty. Ihan hyvin tuonkin vois baariin laittaa?

To Do-list just keeps on growing

Kuluttamisen ihanasta maailmasta siirrytäänkin ihan johonkin muuhun. Ilouutisia, mä saan perjantaina uuden lieden! ♥ Vuokraisäntä soitteli tänään ja kyseli, että koska sais tulla asentelemaan. ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!!! VAIKKA HETI MUT VITTU MUN ON PAKKO EKA SIIVOTA SEN VANHAN HELLAN TAKAAAAA!!! *Panic*

Oikeesti, tuola hellan takana vilisee tällä hetkellä kaikki oravasta pienemmän elikot ja mun on ihan pakko siivota se viimestään huomenna mun painonhallintatapaamisen jälkeen. Mulla on kaatunu sinne taakse Soda Stream uutetta, joka voi olla aika mielenkiintoinen rääpiä pois..... :D Uskokaa, mut toi uute ei tosiaan oo ainut mitä sielä on HEH HEH VITTU..   'O___O'


Aiheeseen kuulumaton, mutta tekstiä keventävä kuva tässäpä näin.


Asiaa opiskelusta



Oon nyt jo kahteen otteeseen luvannut kertoa Oulusta, mutta nyt kerron ihan oikeasti. Hain tuossa alkuvuodesta taas lukemaan journalistiikkaa, ja ens kuussa olis pääsykokeet. Pitäis vissiin lukea? En oo saanu vielä aikaseksi ees kattottua mikä kirja pääsykokeisiin vaadittiin, mut sen muistan et lehtiä piti lukea huhtikuun aikana mahdollisimman paljon. Tähän mennessä oon lukenu Cosmoa ja Glorian kotia. Toimii?

Jos saisin tällä viikkoa aikaiseksi haettua vaikka kirjastosta sen kirjan ja jopa opiskeltua hieman ihka ihanaa suomalaista poliittista järjestelmää. Jälkimmäisestähän en tosiaan tiedä yhtään mitään. En edes äänestänyt presidentin vaaleissa. Mutta eikö se tästä.. pitäkää sormet ja varpaat ristissä :)


Nyt mua kyllä nälättää niin kauheesti, että pakko mennä tekeen jotain karppipaskaa tuonne köökin puolelle. Sori ku tuli taas kauhia kilometripostaus, mut oli vaan jotenki sellanen olo et pakko seliittää taas ummet ja lammet. 




4 kommenttia:

  1. Kiva toppi! Sanohan, minkä kokoinen ton pitäs olla? tuumaalin vaan et menisköhän mulle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi on ihan perus L mut sulle vois olla soppeli tai sit jonkuverran iso. gina tricosta alunperin. joustaa semisti.

      Poista
    2. Joo mitähän lie tää blogger sekoili, kirjoitin ton yllä olevan vastauksen kerran, mut se tuli tänne kuus kertaa?? :D

      Poista

Anonyymi kommentoija, ilmoitathan nimimerkkisi!