tiistai 21. helmikuuta 2012

Dream on Girl!



Laura tuossa lähti just kotiin päin, ja sanoi taas että olisi kiva lukea mun blogia taas. Niin, olishan sitä mukava lukea kun sinne jotain kirjoittaisi. On mulla ollut kyllä yks juttu, joka on muhinut tuolla takaraivossa, mutta oon vaan miettiny et miten kaikki oikein  ottais asian vastaan. Toisaalta, onko sillä yhtään mitään väliä, kun blogi on kuitenkin mun ihka oma?

Siskon kanssa tällä viikolla kateltiin etuovesta asuntoja Seinäjoelta, Ilmajoelta, Kurikastakin, Nurmosta.. mistä lie tästä läheltä. Oon mä jo jonkin aikaa puhunut tuosta oman kämpän ostosta, mutta siihen on vielä niin pitkä aika, että tässä vaiheessa on vain hauska katsoa. Mennään vähän niin kuin sillä mentaliteetillä, et katsoa saa muttei koskea. "Koskea" tarkoittaa tässä tilanteessa lähinnä asunnon näytössä käyntiä. Katsotaan asiaa sitten vakavissaan vasta muutaman vuoden päästä, kun tulot on tasaisemmat ja teen jotain muutakin kun piippailen tuotteita kassalla (välillä niin vituttaa että tämänkö takia mä ihan oikeesti menin ammattikorkeaan?!). Oon vaan niin sitä mieltä  et vuokran maksaminen on ihan turhaa.

Tässä nyt on sitten kuvia yhdestä kaksiosta, josta kovasti pidän. Ainoa vika vaan, että on liian pieni. Neliöämäärä tässä on 49m2 (!!!!!!), asuntoon on ympätty sauna (joka sinänsä on jees), rv 2005 ja hinta nyt on mitä on. Etuovesta tämän löytää kohdenumerolla 9821126. Kuvat on siis kopsittu suoraan etuovesta, kuvat ei oo mun omaisuutta, ja jos joku nyt tuntee että ne on väärässä paikassa niin sanokaa vaan :) 

Mut siis jostain tälläsestä mä haaveilen :) Kuvat ovat nyt missä järjestyksessä ovatkin, en jaksanut sen kummemmin niitä alkaa säätelemään. 


Plussaa tummasta lattiasta. Toi seinän pala on kyllä niin turha.


Keittiötä. Toi baaritaso on vähä siinä ja siinä jaksaisko sitä kauempaa kattella..




Makkari. Tapetit vaihtoon saman tien.

Kirahviboordi woooot? :D

Kivan suojaisan oloinen takapiha. Asunto siis päätyasunto. 
Mä viihaan nurmikon leikkaamista.





Olohuone tosi pieni. Tähän ei kyllä kovin monia erilaisia järjestelyjä saa.


Eteinen.

En tykkää tosta "väliovesta" tai
miks sitä nyt ikinä sanotaankaa.

Kuvia löytyy lisää vaikkapa tolla kohdenumerolla, en jaksanut kaikkia alkaa ymppäämään tänne. Makkarista en osaa sanoa oikein mitään, koska etuovessakaan ei ollut kuin muutama kuvi sieltä. Muuten asunto on oikein mukava ja "mun näköinen".. mut eikai siinä, odotellaan nyt vaan vielä muutama vuosi :D Aina saa haaveilla, eikö? Toisaalta koko kämpän ajatteleminenki on ihan hullua, koska esimerkiksi tässä kuussa oon taas aivan persaukinen. Mitä vittua ämmä? *slaps herself into the face* mut jotenki on niin vitun tyhmää ja täysin turhaa maksaa vuokraa 400e kuussa, kun voisin maksaa yhtä paljon omaa asuntoa. Vuokraraha tuntuu olevan sellasta rahaa, joka katoaa taivaan tuuliin vuokraisännän kukkaroon, mutta asuntolainan maksaminen tuntuu enemmän siltä, et se olis ns. "kotiin päin".

Kaikki olis kyllä niin paljo helpompaa jos olis joku jonka kanssa tän kaiken sais jakaa.. Toisaalta, sit en kyllä välttämättä saisi sellasta ku itte haluan ;)

Nooh, haaveilla saa, onneksi se ei maksa mitään :)

4 kommenttia:

  1. On nyt ihan pakko kyllä kommentoida tähän heti! :) Mun mielestä on ihan sama jo tuossa vaihees maksaa omaa kämppää ku sitä vuokraa, joka tapauksessahan sitä on yhtä persaukinen maksoit sitten omaa tai vuokrakämppää jos siis vaan pystyy suurinpiirtein samalla lyhennyksellä elämään ku vuokra olis. :) Tää siis on ihan mun mielipide ja siinähän maksaisit sitte kuitenkin vaan ittelles! :D

    Täällä siis ollaan aina linjoilla lukemassa. :) -Henna-

    VastaaPoista
  2. Toi kämppä näyttää muuten ihan hyvältä, mutta siinä on paljon pohjaratkaisun kannalta tosi huonoja valintoja. Kuten itekin sanoit, WTF toi väliseinä?? Ja keittiö tuntuu jotenkin ihan liian isolta verrattuna sitten taas olkkariin. Pienempäänkin keittiöön mahtuis hyvin ton kokoinen pöytä jos se on seinän vieres eikä tuu ees ahdasta. Muuten kyllä ihan näppärännäköinen kämppä.

    VastaaPoista
  3. Samaa mieltä sun kanssa Laura, on tuossa paljon parannettavaa, mutta tosi hyvä alku.

    Henna, vähä kiva et kommentoit :) Ainut vaan mikä tässä koko asuntojututssa masentaa, on se, et tuonki hintanen kämppä vaatis jo sillä 400e kuukausilyhennyksellä ihan mielettömän pitkän takaisinmaksuajan, vaikka korot on kuinka alhaalla näin "lama-aikana". Sano yks 25 vuotta mitää.. :D

    Mutta onneksi täs ollaan vielä nuoria ja jaksetaan painaa hommia, kattoo asiaa sit ku se on akuutimpi :)

    VastaaPoista
  4. Niin kyllä mä ymmärrän hyvin tuonkin, nuoria täs ollaan ja hyvin kerkiää vielä muutamankin vuoden päästä ottamaan lainaa! :D Ei oo mihinkään vielä kiire.. Meilläkin vaikutti sillon paljon se, että satuttiin löytämään niin yli hyvällä hinnalla tää meidän kämppä, ettei pystyny enää vastustamaan! :D

    VastaaPoista

Anonyymi kommentoija, ilmoitathan nimimerkkisi!