tiistai 3. tammikuuta 2012

The Christmas Road Trip

Hiljaiseloa ollut reilun kuukauden ajan täällä minun taivaassani, on ollut niin paljon menoa, töitä ja tapahtumia. Huomenna on kuitenkin vapaa, joten sen kunniaksi voisin kertoa teille tarkemmin tietysti joulustani Enontekiöllä. Uudesta vuodesta sen sijaan ei ole paljoakaan muistikuvia, olin taasen liian takussa herra humalan kanssa, vaikkakin seura oli mukavaa. Työporukalla mentiin ja torstaina pitäis jaksaa uudelleen pikkujouluilla saman poppoon kanssa :)

Mun joulu alkoi tasan klo 14:00 22.12, kun työt loppui ja pääsin huristelemaan kämpille hakemaan kamppeitani. Pian kotiin päästyäni Sami tulikin jo hakemaan mua, ja mentiin odottelemaan siskon töistä pääsyä. Noin viiden minuutin päästä kun Sirpa oli päässyt kotiin, lähdettiin kohti pohjoista. Tehtiin välipysäkki Kemissä ja nukuttiin hotellissa yö. Yllättävän kivuttomasti meni ajomatka Kemiin, enkä ollut ees kovin väsynyt vaikka olinki jo herännyt samana aamuna klo 04:50. Nukuin ylitte sikeästi ja hyvin, koska jostain syystä hotellien sängyt on vaan ihan huippuja ja saan nukuttua niissä ihan sika hyvin. Sama juttu laivallaki, en tiedä mistä johtuu :D

Aamulla ajoissa hotskun aamupalalla, jossa naurettiin paikallisille turisteille. Nähtiin siis porukkaa Kiinasta tai Japanista tai jostain muusta maasta, jotka oli ilmeisesti samalla matkalla Lappiin jouluksi. Heillä oli tietysti päällä todella paljon toppavaatteita ja kaulaliinoja yms. Sisko repäisi että "Onkohan noi niitä tyyppejä jotka asuu igluissa" :D Vastasin vaan et "Joo, ne on kesälomalla :D" ja kauhia repeäminen :D

Kemistä jatkettiin Tornioon ja Torniosta mentiin pikaisesti "ruotsin puolelle" Haaparantaan käymään ruokakaupassa. Itse löysin tästä ICA marketista muutaman luomivärin, batteryä ja tupakka-askin. Ikea sai vielä odottaa ;) Loppupäivä jatkettiinkin ihan perille asti, nähtiin paljon poroja ja lumi alkoi lisääntyä määränpään lähestyessä :)

Perillä oltiin siinä neljän aikoihin, jolloin oli jo pilkkopimeää. Seuraavat kolme päivää saatiinkin sitten porukalla olla pihalla, syödä (aivan liianki) hyvin, aukoa lahjoja, saunoa, koristella kuusta. Nukuin paljon ja hyvin, toisin kuin muut kanssamatkustajani :D Olin kuulemma joka yö höpötellyt tosi kovaan ääneen unissani. Tämän lisäksi meidän "kämpän" katossa asui hiiri tai lumikko, joka veti kuulemma ihan mieletöntä rallia aina öisin. Kuinkas ollakkaan mä en oo kuullu mitää ;)

Niiiin paljon lunta! :)

Hiku! <3
Käytiin Venejärven rannassa ja Hiku etsi hiiriä lumesta :D

Minähän en tykkää olla hihnassa!

Soitetaan justiin Juhalle et mitä se sai joululahjaksi :)

Anteeksi paska kuvan laatu, mutta kun valoa on niin rajallisesti. Taaempana pikkupuoli, jossa me nukuttiin.
Päivän kirkkain hetki, noin klo 11 aamupäivästä. Kaamosta kerrakseen :D
Okukin pääsi kuvaan :)

Maanantaina sitten lähdettiin takaisin kohti pohjanmaata ja Sami ajoi koko matkan. Oli mukava arvuutella millaiseksi sää muuttuu matkan aikana, kun telkkarissa ja radiossa niin kovaa Norjasta rantautunutta myrskyä huudatettiin. Itse asias me ei nähty kun yks tai kaks autoa ojassa, eikä yhtäkään kaatunutta puuta. Me kumminki tultiin melki koko suomen läpi ja missään ei ollu mitään tietoa koko myräkästä?

Uudet tupakkatossut!

Ja vähän muitakin joululahjoja :)

Kotiintulomatkalla käytiin uudelleen Haaparannassa ja tällä kertaa myös Ikeassa. Täytyy kyllä sanoa, että ei ollut niin hyvä Ikea, kuin Tampereen oma. Tuntui paljon pienemmältä, ja harmitti kun viimeksi ostamiani kuppeja ei enää ollut myynnissä. Hinnat oli kyllä ihan mukavia, osaltaan halvemman tuntuisia Suomen Ikeaan verrattuna. Tarttuihan sieltä mukaan jotain ;)

Meinasin vielä avautua tähän jotain vähän henkilökohtaisempaa, mitä tapahtui tänään, mutta jätänpä sen muhimaan sydämeni sopukoihin. Ehkä sitten joskus vois olla tarpeeksi hyvä omatunto ja myöntää muillekkin kuin vaan itselleen, vaikka juuri jälkimmäinen on hankalampaa. Nooh, kakarasta asti tässä ollaan kantapään kautta opittu, miksei siis nytkin. I'm loving Karma.

Kuvia olis ollu vielä monta, mutta näidenkin kanssa piti takuta aikansa, enkä enää jaksa :) Oikein hyvää ja edellistä parempaa vuotta kaikille blogini seuraajille !