tiistai 23. elokuuta 2011

The Wonderwall of Facebook?

(Cat pics from favim.com)


Oon nyt istunut tässä koneella melkein tunnin. Mulla on niin hyvä fiilis. Hirmuinen väsymys päällä, mutta silti jaksaa hymyilyttää. Rakastan näitä harvoja hyviä päiviä. Oon ehtinyt tänään jo näkemään kaikkia rakkaita; Lauraa, Sirpaa ja entistä pomoakin (joka ihan oikeesti on yhdellä sanalla sanottuna huippu <3). Uuden työpaikan toinen työpäivä oli mahtava, viihdyin tosi hyvin. Saattaa vain tyttönen toivoa, että tämä fiilis jatkuis mahdollisimman pitkään.

Ei muuten tehnyt ees kipeetä herätä 04:15 tänä aamuna. Mulla on itseasias energisempi olo ku monena muuna aamuna ja varsinkin jos vertaa niihin "aamuihin" kun nukkuu krapulaansa pois kolmeen asti päivällä.

Naapurista kuuluvan poran äänen aikana on hyvä laittaa aivot narikkaan ja kuunnella täysillä musiikkia. Poran ääni kun niin nätisti peittää mun rokitukseni. Tänään olen luukuttanut muun muassa Lizzie:n Record Collector:ia ja Michelle Branchin muutamia biisejä. JOO, mä tiedän, kumpikaan ei oo mun tyylistä musaa, ei sitten mistään suunnasta, mutta perkele että kolahtaa! Ja niin ihanan huolettomia biisejä, tekee vaan mieli heilua mukana aivot narikassa. Kiitän Heidiä esimerkiksi Record Collectorin esittelystä, mä tykkään siitä biisistä koko ajan enemmän (vähä sä Heidi oot ihana <3).






Yks juttu muuten ihmetyttää ihan mielettömästi. Jos joku tietää miten tää on mahdollista niin ihmeessä valaiskaa mua. 

Mun puhelin tiletti (= meni rikki) oikeen viimestä kertaa noin viikko sitte. Kaikki viestit ja numerot - GONE. Vitutuksen multihuipentuma. Taisinkin jo mainita asiasta muuten muutama blogipäivitys sitten.. mut joka tapauksessa. Puhelin tilttas joskus yhdentoista aikaan illalla. Päivitin Faceen, että kaikki kivat voi laittaa inboxiin numeroaan ko. tapahtuman johdosta. Mielenkiintoisinta koko jutussa on kuitenkin se, että ensimmäinen ihminen joka seuraavana aamuna laittoi mulle tekstarin (numeroineen) oli mun täti. 

Siinähän ei sinänsä oo mitään erikoista jos sukulaisilta tulee jotain viestiä.. MUTTA. Miten tätini sai alunperinkään tietää numeroiden katoamisesta, on täysi mysteeri. Käytän Facebookissa nimittäin todella paljon listoja, joiden avulla jaottelen paljon, mitä kukakin ryhmä näkee. Suurin osa sukulaisistani on tällaisella "ignore-listalla", johon kuuluu myös esimerkiksi vanhoja työkavereita. Henkilöt, jotka ovat tälä ko. listalla, eivät näe profiilistani kuin kuvan ja nimen. Samaan tapaan kuin joku -ei-minun-kaverini- etsisi minut facesta. Listalaiset eivät pääse näkemään kuviani, eivät pysty kommentoida eivätkä näe tilapäivityksiäni + muuta mahdollista toimintaa.

On se kuitenkin jännä, että tätini on ensimmäisenä antamassa numeroaan, varsinkin kun hän on ignore-listan jäsen. Tarkistin jälkeenpäin, että onhan asia näin, ja listat olivat oikein. Kaikki muutkin sukulaiset olivat samoilla listoilla, mm. saman perheen jäsenet. Miten hän voi tietää asiasta, kun olen sanonut asiasta vain Facebookissa? Jos olisin kertonut iskälle ja äiskälle (ja he hänelle), niin siinähän ei olisi mitään ihmeellistä. Mutta kun en kertonut! Oon ihan silmät pyöreenä et mitähän vittua, tökkiikö Face vai onko täs menos jotain vilunki-peliä?

Ja jos sinä ihana (ja ihan oikeasti tarkoitan ihana, tykkään susta) tätini luet tätä (tai kuka tahansa joka huomaa olevansa samalla ignore-listalla), niin syyn tähän voin kertoa niinkin simppelisti, että: haluan pitää tietynlaisen yksityisyyden. En halua, että sukulaiset tai vanhat/nykyiset työkaverit joutuu lukemaan Facebookista mitä päivittelen kolmen promillen humalassa klo 05:36 lauantai-aamuyöstä. Samasta syystä en enää hyväksy uusiakaan kaveripyyntöjä, riippuen juuri suhteestani kaveripyynnön lähettäjään. Miksi sitten en vain "mieti ensin ja kirjoita sitten vasta"?  

Koska mun mielestä on minulle helpompaa
rajoittaa muiden "lukuvapautta" kuin omaa sananvapauttani.

Ja hei, vaikket nyt välttämättä näekkään Facesta millaset kengät ostin vai pesenkö pyykkiä, se ei kuitenkaan tarkoita sitä, ettenkö pitäisi teistä. Oikeestaan mähän vaan ajattelen teidän parasta ;)

Uskokaa tai älkää, mutta mun piti tehdä iso blogipäivitys parvekkeen halpisremontoinnista. Ja mitä vittua tästä sitten tulikaan? Taitaa asia muuten olla niin, että jää ehkä pian tekemättä. Tulis muuten ihan liian laaja päivitys. Jospa sitä sitten tekisi heti uuden merkinnän perään?

3 kommenttia:

  1. Jaa'a, eipä oo mulle käyny noin mut tosi pelottavaa kyllä. Itellä on nimittäin kanssa sukulaisia juurikin samanlaisella ignore-listalla, jää vaan sit miettimään et onko ne oikeasti ignorettu...

    VastaaPoista
  2. Ooksä taas isoontanu tätä, vai mikä ny...Tällä kotokoneella tää on taas liian leviä :O

    -H-

    VastaaPoista
  3. emmä tajua mikä täs leveys jutus oikee on, enkä jaksa enää säädellä, pitäis niin kaikkia kuvia säätää summuuta. Toivottavasti kaikki ny pystyy lukeen tätä kumminki ;D

    VastaaPoista

Anonyymi kommentoija, ilmoitathan nimimerkkisi!